جیم بال

کمی صبر کنید...
ترتیب نمایش:


جیم بال

توپ جیم بال با نامهای دیگری همانند سوئیس بال، توپ ایروبیک، توپ پیلاتس نیز از آن یاد می‌شود. جیم بال توپ‌هایی است که از مواد پلاستیکی و در قطر های بین 35 تا 85 سانتیمتر درست می‌شود. اینگونه از توپ‌ها در مدل ساده و خاردار تولید می‌شود. قابل ذکر است که نوع خاردار آن جهت ماساژ و خون رسانی بهترعضلات طراحی و تولید شده است.

 این مدل تو‌پ‌ها، وسیله ای سبک و البته با دوام می‌باشند. ورزش با آن بسیار راحت می‌باشد، به صورتی که در ورزش هایی مانند یوگا، ایروبیک، پیلاتس و تناسب اندام و همچنین در درمان، ریکاوری بعد از مصدومیت و توانبخشی می توان از این توپ ها بهره برد. توپ های بدنسازی مرغوب از جنس وینیل بوده و البته نوع لاستیکی آنها نیز موجود است. مزیت اصلی تمرین با این توپ‌ها این می‌باشد که در زمان کار با این توپ‌ها عضلات بیشتری از بدن به جهت حفظ تعادل این توپ ها در گیر می‌گردد.

تاریخچه جیم بال چیست؟                                                            

جیم بال Gym Ballنخستین بار در دهه ۶۰ میلادی در ایتالیا توسط آکیلینو کوسانی، یک تولید کننده لوازم پلاستیکی ساخته و عرضه گردید. البته او از طراحی این توپ نیت تمرینات کششی و مقاومتی نداشت؛ بلکه این توپ برای اولین بار توسط یک پزشک سوئیسی در سوئیس به جهت فیزیوتراپی استفاده شد. در دهه ۸۰ میلادی، توپ سوئیسی اولین بار توسط جوانا پوزنر مایر به عنوان یک وسیله ورزشی از اروپا به آمریکا منتقل شد. او اولین نفری بود که استفاده ورزشی توپ جیم بال را جا انداخت. از آن به بعد، جیم بال خیلی سریع راه خود را در باشگاه های ورزشی و خانه ها به عنوان وسیله ای کارایی جهت تقویت عضلات پیدا نمود و مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه ورزشکاران زیادی نحوه استفاده از این توپ را گسترش داده و تبلیغ می‌نمایند. همچنین آنها در سطوح مختلف و در برنامه ورزشی خود ایت توپ را قرار داده اند.

کاربرد توپ جیم بال در چه ورزش هایی است ؟

توپ جیم بال یا توپ ایروبیک بیشتر در ورزش های یوگا و پیلاتس کاربرد داشته و به همین خاطر به آن ، یوگا بال نیز گفته می‌شود. با استاده از این توپ عضلات هسته مرکزی را تقویت می کنند و تمرینات جیم بال باعث می شود استقامت و کشش بدن شما بالا رود. توپ سوئیسی نه تها برای تقویت عضلات موثر می‌باشد بلکه برای تقویت فیله کمر و چربی سوزی نیز ، یک وسیله فوق العاده کاربردی می‌باشد. لازم به ذکر است کاربرد جیم بال به یوگا و پیلاتس محدود نشده و توپ ایروبیک یا همان توپ جیم بال ، در اکثر رشته های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به دکر است این کاربرد متناسب با تمرینات ارائه شده با توپ تناسب اندام بوده و طبق آن است.

جیم بال  (Gym Ball)چه فوایدی دارد؟

یکی از کاربرد ها و مزیت های اصلی ورزش با توپ Gym Ball در برابر سطح صاف و متعادل این می‌باشد که، بدن به وضعیت بدون تعادل بر روی توپ واکنش داده و در برقرای تعادل تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد. برای این کار بدن باید از تمام عضلات خود استفاده نماید. عضلات به مرور زمان به علت تلاشی که برای حفظ تعادل بر روی توپ انجام می‌دهند، تقویت می‌گردند. عضلات هسته ای (عضلات شکم و پشت) در هسته توجه تمرینات ورزشی با این توپ قرار دارند. جیم بال امکان انجام تمرینات متنوع را به وجود آورده و به هر کسی با هر سطح از آمادگی جسمانی کمک کرده تا تناسب اندام خود را ارتقاء دهد. به اضافه اینها، برای ارتقاء سختی در تمرینات می‌شود حرکاتی که با جیم بال انجام می‌دهیم را با وزنه ها ترکیب کنیم و مقاومت عضلات خود را بیشتر افزایش دهیم.

استفاده از توپ جیم بال چه دلایلی دارد

- ایجاد حالت مناسب و متقارت برای ستون فقرات

توپ سوئیسی با حالت نرم و فنری ای خود، با استفاده از آن به عنوان صندلی سبب می‌گردد تا بدن مدام تلاش کرده تا تعادل خود را حفظ نماید. این بهترین راه برای قرار گرفتن ستنون فقرات به صورت مناسب است. بدن شما سعی کرده تا فرم مناسبی روی این توپ گیرد و همین موضوع سبب ارقاء سلامت ستون فقرات شما و همینطور کاهش فشار روی کمر می‌شود.


-سبب به وجود آمدن تغییرات مداوم در جایگاه خود

توپ سوئیسی یا جیم بال سبب می‌گردد تا مدام وضعیت و جایگاه خود را عوض نماییدبرای نمونه جهت برداشتن تلفن باید خود را در زاویه ای ۴۵ درجه نسبت به زمین خم کرده تا تلفن را بردارید. همین امر باعث می‌شود تا موقعیت خود را عوض کرده و آسیب های مزمن ناشی از قرار گیری بیش از حد در یک حالت کم شود.


- به تناسب اندام کمک می‌کند

یکی دیگر از مزیت های استفاده از توپ جیم بال به عنوان یک صندلی برای نشستن این می‌باشد که شما این توانایی را دارید در هر قسمتی که قرار دارید تمرینات ساده ورزشی را بدون برخواستن از مکانتان انجام داده و تمرین کنید. اگر قبلاً یکی دو دقیقه بر روی صندلی خسته می‌شدید از این پس با استفاده از توپ ورزشی این زمان های کوتاه برای استراحت خود را به ورزش اختصاص داده و سلامتی خود را ارتقاء دهید.


- توازن و تعادل در بدن را بهبود می‌بخشد

این مزیت استفاده از آن کاملاً قابل فهم می‌باشد. نشستن روی توپی که ثابت نیست سبب می‌گردد تا بدنتان مدام برای قرار گرفتن در حالتی پایدار تلاش نماید  و این امر سبب ارتقاء تعادل و توازن در بدنتان می‌شود. طوری که این تاثیر روی کنترل عضلات بدنتان به وجود آمده و نتیجه ی آن بهبود در کنترل حرکات بدنتان می‌باشد.


- عضلات مرکزی را تقویت می‌کند

هنگامی که روی توپ ورزشی نشسته اید هسته ی مرکزی عضلات بدنتان یعنی عضلات عمقی و سطحی شکم مدام در حال کوشش جهت قرار گیری بدنتان در موقعیت و حالتی مناسب می‌باشد. این به آن معنی است که شما عضلات شکم خود را بدون حرکت خاصی مدام درگیر می‌نمایید. شاید به نظرتان عجیب به نظر رسد اما کاملاً صحیح می‌باشد.


- گردش خون را بهبود می‌دهد

در حالی که استفاده از یک صندلی معمولی در طولانی مدت به دلیل عدم تحرک سبب کم شدن گردش خون می‌شود اما استفاده از توپ جیم بال برای نشستن به دلیل تحرک بالایش، عاملی جهت بالا رفتن گردش خون در تمامی بدنتان می‌شود.

- انرژی بدنتان افزایش پیدا می‌کند

- با استفاده از آن کالری بیشتری خواهید سوزاند

- جیم بال قیمت مناسبی دارد

-سرگرم کننده می‌باشد

کمر درد خود را با توپ پیلاتس درمان کنید!

تمرینات سوئیس بال یا یوگا بال برای درمان  کمر درد و درد های موضعی ناشی از این درد ، یک پیشنهاد بسیار خوب و کاربردی است. در هنگام نشستن بر روی توپ ستون فقرات حرکت نرم و آهسته ای داشته که جهت برقراری و حفظ تعادل این حرکات را انجام می‌ که دهیم. همین حرکات نرم و مستمر گاهی سبب کاهش دردها و تحریک بدن جهت از محو درد به صورت طبیعی می‌گردد. ورزش با توپ بدنسازی مزایای متعددی برای بدن افرادی که مبتلا به کمر درد می‌باشند را داراست.

ما در سایت اسپرت کالا این محصول کاربردی را قیمتی مناسب و کیفتی بالا در اخیتار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید با استفاده از آن سلامت و نشاط کافی را بدست آورید. تنوع توپ های جیم بال شامل جیم بال حرفه اي ضد انفجار Togu،  جیم بال استاندارد Togu، جیم بال ضد انفجار Act Earlier وغیره می‌باشد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بزرگ اسپرت کالا این محصول را سفارش دهید.

دسته‌بندی