فوم رول

کمی صبر کنید...
ترتیب نمایش:


فوم رول

بخش بسیار زیادی از بدن انسان از عضلات پوشیده شده است. هنگام انجام هر عملی یا هر تمرین ورزشی انسان از عضلات بدن کار می کشد. گرفتگی عضلات و درد آن ها صرفا به دلیل انجام حرکات ورزشی نبود و گاهی به دلیل بیماری هایی از قبیل آنفولانزا خواهد بود. همچنین گاهی اوقات ایجاد نقاط سفت ماشه ای در داخل عضله ایجاد می شود. این نقاط به شدت دردناک بوده می تواند منجر به ایجاد سر درد در فرد شوند. پیشنهاد شده است که برای رهایی از درد گرفتگی عضلات و همین طور نقاط ماشه ای از فرآیند ماساژ استفاده شود. ماساژ با فوم رول برای این کار می تواند فشار در عضله را از بین برده و یا آن را آزاد نماید. توصیه می شود که در حین ماساژ بیمار تنفس عمیق داشته باشد و ریلکس کند تا نتایج بهتری حاصل شود.

رول ماساژ

زیر و بم فوم ورل

یکی از وسایلی که به منظور رفع درد های عضلانی مورد استفاده قرار می گیرد، رول ماساژ می باشد. استفاده از رول ماساژ باعث می شود تا عضله گرم شده و در نتیجه گردش خون در عضلات نیز بیشتر شود. با این فرآیند انعطاف پذیری و توان عضلات افزایش خواهد یافت. استفاده از فوم رول می تواند درد و کشیدگی عضلات حین تمرینات بعدی را نیز کاهش دهد. این وسیله به گونه ای طراحی شده است که افراد می توانند همراه با عمل ماساژ تمرینات توان بخشی یا ورزشی خود را به راحتی انجام دهند.

چند مدل فوم رول وجود دارد؟

  • فوم رول به عنوان یک وسیله پر طرفدار در انواع و طرح های گوناگون و به منظور اهداف درمانی مختلفی طراحی شده اند. این طرح ها عبارت اند از:
  • فوم رول با بافت سفت: اگر فردی به صورت روزانه فعالیت زیادی دارد و در نتیجه به طور مداوم دچار گرفتگی عضلات می شود، باید ماساژ را با عمق بیشتری انجام دهد، بنابرین فوم رول سخت را باید انتخاب نماید.
  • رول ماساژ با بافت استاندارد: از فوم رول می توان حین انجام تمرینات یوگا و پیلاتس استفاده کرد، بنابراین فوم رول با سختی متوسط پیشنهاد می شود.
  • فوم رول با بافت نرم: برخی افراد دارای سطح عضلانی حساسی هستند، بنابراین نمی توانند از رول ماساژ های سخت و متوسط استفاده کنند، به این گونه افراد فوم رول با بافت نرم پیشنهاد می گردد.
  • فوم رول با بافت خاص: این نوع فوم رول همان طور که از نامش پیدا است، برای برخی از نقاط عضلانی کاربرد دارد. همچنین ساختار این فوم رول دارای طول و قطر مختلف و همچنین سطوح دندانه دار می باشد.

یک  فوم رول با کیفیت را از کجا می توان خرید؟

برای خرید فوم رول می توان به فروشگاه های ورزشی معتبر در سر تا سر کشور مراجعه کرد؛ اما نکته جالب توجه این است که برای صرفه جویی در وقت و همچنین هزینه های بیشتر بهتر است که افراد نسبت به خرید آنلاین وسایل ورزشی اقدام کرده و به وب سایت های معتبری نظیر اسپرت کالا مراجعه نمایند. فوم رول با کیفیت در اسپرت کالا موجود است. اسپرت کالا وسایل ورزشی ساخته شده از متریال با کیفیت را که قابل مقایسه با بهترین برند های اروپایی هستند ارائه می دهد.

دسته‌بندی