باربل

کمی صبر کنید...
ترتیب نمایش:


باربل

باربل نام یکی دیگر از لوازم بدنسازی است که در میان ورزشکاران حرفه ای بسیار پر آوازه می باشد. بسیاری از افراد با نام باربل آشنایی ندارند. باربل نوعی دمبل با میله فلزی بلند می باشد که گاهی با روکش پوشانده شده است. به عبارت دیگر از لحاظ ظاهری باربل یک میله آهنین است که برای تقویت عضلات و همچنین افزایش حجم در بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرد. البته نباید نا آشنا بودن این وسیله (باربل) را دال بر جدید بودن آن در نظر گرفت، بلکه سابقه استفاده از این وسیله به حدودا چندین هزار سال پیش بر خواهد گشت. در گذشته ساختار این وسیله ابتدایی و شامل یک میله و دو عدد وزنه بود که در دو سمت میله قرار می گرفت، این در حالی است که امروزه طراحان وسایل ورزشی مدل های متفاوتی از باربل را طراحی و وارد بازار کرده اند.باربل

سیر تا پیاز باربل ها

باربل یک میله فلزی دارد که وزنه ها بر روی آن و در دو طرف سوار می شوند. در رابطه با باربل ها باید به این نکته توجه کرد که تعدادی از باربل ها از ابتدا به همراه وزنه طراحی می شوند و در نهایت قابلیت تنظیم بر اساس وزنه را ندارند.  برخی دیگر از باربل ها قابلیت تنظیم بر اساس وزن های مختلف را دارند. باربل ها علاوه بر اینکه عضلات را خوش فرم می سازند، مزایای دیگری نیز دارند. این مزایا عبارت اند از:
صرفه جویی در وقت: در زمان اجرای تمرینات اسکات، پرس سینه، پرس و ددفیت به کمک باربل، به صورت همزمان چندین عضله (عضلات پشت، چهار سر ران، باسن، شانه و بازوها) با هم درگیر می شوند.  برای فعال کردن هر یک از این عضلات به تنهایی باید زمانی زیادی را صرف کرد، این در حالی است که به کمک باربل می توان در یک زمان تمامی این عضلات را فعال کرده و در نهایت در زمان اجرای ورزش صرفه جویی کرد.
کمک به بهبود عصبی عضلانی: برای اینکه یک ورزشکار بتواند به آمادگی جسمانی برسد، باید ابتدا ذهن خود را نسبت به ورزشی که انجام می دهد آماده کند. به عبارت دیگر باید بتواند بین عصب و عضله ارتباط برقرار کند. استفاده از باربل به تمرکز بیشتر بر روی شیوه انجام تمرینات و در نهایت آمادگی جسمانی کمک بیشتری خواهد کرد.
قیمت مناسب: افراد به طور معمول صرفا به دلیل هزینه بالای وسایل ورزشی، از ورزش کردن فرار می کنند. باربل ها از جمله وسایل ورزشی ارزان قیمت هستند که هر شخصی می تواند یکی از آن ها را خریداری کرده و با توجه به اینکه باربل می تواند همزمان چند عضله را فعال کند، نسبت به درگیر کردن تعداد زیادی از عضلاتش اقدام نماید.
برای خرید وسایل ورزشی از جمله باربل مراجعه به یک فروشگاه ورزشی معتبر همانند اسپرت کالا الزامی می باشد. دو نوع باربل وزنه ای میله صاف به طول 110 سانتی متر و وزنه های 10، 15، 20، 25، 30 و 40 کیلوگرم و باربل وزنه ای میله کرو به طول 110 سانتی متر و وزنه های 10، 15 و 20 کیلوگرمی موجود می باشد. اسپرت کالا با در بر داشتن برند های ورزشی از جمله Agilinex آماده ارائه بهترین وسایل و لوازم ورزشی تهیه شده از متریال های با کیفیت که قابل مقایسه با بر ترین برند های  اروپایی می باشد، به مشتریان گرامی خواهد بود.

دسته‌بندی