هالتر

کمی صبر کنید...
ترتیب نمایش:


هالتر

هالتر برای هر شخصی که تاکنون حتی یک بار به باشگاه های بدن سازی مراجعه کرده است، قطعا نام آشنایی خواهد بود. البته هالتر محدود به باشگاه نیست، بلکه در منزل نیز می توان از آن استفاده کرد. البته برای استفاده از وسایل خاصی مانند هالتر به دلیل داشتن تمرینات مخصوص می بایست ابتدا در باشگاه و در حضور یک مربی حرفه ای کار با این وسیله را شروع کرده و پس گذراندن چند دوره ورزشی و پیدا کردن تبحر کامل نسبت به کار کردن با هالتر در منزل اقدام کرد.

ست هالتر

ماهیت هالتر

هالتر شامل یک میله افقی است که در دو طرف آن وزنه اضافه خواهد شد. با اضافه کردن وزنه های سنگین به دو طرف هالتر و استفاده از آن در حین تمرین می توان نسبت به افزایش حجم عضله اقدام نمود. معروف ترین حرکتی که می توان با استفاده از هالتر اجرا کرد، حرکت اسکات می باشد. در این تمرین علاوه بر فرم پا خوش حالت شدن باسن نیز بسیار مد نظر خواهد بود. البته در این تمرین علاوه بر عضلات چهار سر ران و باسن، عضلات کمر و شکم نیز درگیر خواهند شد. برای گرفتن نتیجه مناسب باید حرکت اسکات به صورت اصولی و صحیح اجرا شود تا منجر به ترشح هورمون تستسترون و در نتیجه افزایش حجم عضلات شود. به صورت کلی هالتر ها از یک میله فلزی به بلندی 1 الی 2 متر و با ضخامت 25 الی 50 میلی متر ساخته شده است که می توان بنا بر هدف ورزشی به آن وزنه های سبک یا سنگین اضافه کرده و از آن استفاده کرد.

از هالتر در چه تمریناتی استفاده می شود؟

همان طور که پیش از این عنوان شد، هالتر در اجرای تمرین معروف اسکات مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما این تنها تمرین بدن سازی نمی باشد که در آن به استفاده از هالتر نیاز است!  در ادامه به معرفی چند تمرین دیگر نیز پرداخته می شود.
تمرین پرس سینه: در پاورلیفتینگ و در بدن سازی، تمرین پرس سینه از واجبات است. در این ورزش فرد به پشت روی میز پرس سینه دراز کشیده و هالتر را بالای سینه خود قرار می دهد. کف پاهای ورزشکار باید کاملا به زمین چسبیده باشد، در حالی که دست ها از هم باز و هالتر را محکم گرفته است. سپس هالتر را از جا بلند کرده تا نزدیکی سینه پایین آورده و سپس به جای خود بر می گرداند.  در هنگام انجام این تمرین کمر و گردن نباید تکان بخورد زیرا منجر به آسیب دیدگی هر دو اندام خواهد شد.
تمرین ددلیفت: در این تمرین هالتر سنگین شده توسط وزنه ابتدا تا بالای ران بالا آماده و سپس به حالت اول بر خواهد گشت. در این تمرین تمامی عضلات بدن به کار گرفته شده و یک تمرین مهم به شمار خواهد آمد.

اسپرت کالا فروشگاهی تضمین شده برای خرید ست هالتر

اگر وسایل ورزشی مانند هالتر از استاندارد کافی برخوردار نباشند، قطعا به عضلات بدن آسیب وارد خواهند کرد. اسپرت کالا برندی است که با رعایت اصول به توزیع و فروش وسایل ورزشی پرداخته است. دو نوع ست هالتر موجود می باشد. ست هالتر بادی پامپ با ابعاد 140 سانتی متر که قابل تنظیم با وزنه های 5 تا 20 کیلوگرمی می باشد، نوع دیگر ست هالتر بادی پامپ پرو است که دارای ابعاد 140 سانتی متر و قابلیت حمل وزن 5 تا 20 کیلوگرم می باشد. اسپرت کالا آماده ارائه ست هالتر های برند Agilinex ساخته شده از متریال های با کیفیت و قابل مقایسه با بهترین برند های اروپایی به مشتریان گرامی می باشد.

دسته‌بندی