جا قمقمه ای

کمی صبر کنید...
ترتیب نمایش:


قمقمه

ورزشکاران و افرادی که در باشگاه به فعالیت های ورزشی می پردازند، باید در کنار ورزش خود به صورت منتظم آب بنوشند. بهداشتی ترین راه برای نوشیدن آب حین ورزش استفاده قمقمه آب شخصی است. قمقمه های آب مخصوص ورزشکاران در طرح ها و جنس های متنوعی ساخته و طراحی شده اند. البته متناسب با نوع استفاده از که قرار است از قمقمه شود، می توان نوع و شکل آن را انتخاب کرد. به عنوان مثال توصیه می شود که ورزشکاران حرفه ای از قمقمه هایی استفاده کنند که دارای درپوش متصل به خود هستند و این گونه می توانند از افتادن درب قمقمه بر روی زمین خودداری نمایند.

قمقمه و جا قمقمه ای

چند نوع قمقمه وجود دارد؟

به طور معمول قمقمه ها را از جنس شیشه، فلزی و یا حتی پلاستیکی تهیه می کنند. هر فردی بنابر میزان استفاده اش از قمقمه می تواند یکی از انواع قمقمه ها را انتخاب نماید.

قمقمه شیشه ای

علاوه بر زیبایی در ظاهر، قمقمه های شیشه ای به دلیل جنس ظریف و آسیب پذیر شیشه به مراقبت زیادی احتیاج دارند، بنابراین پیش از خرید آن ها باید به اینکه توجه ویژه ای کرد. جنس شیشه نه تنها برای بدن انسان، بلکه برای محیط زیست نیز مخاطره آمیز نیست، در نتیجه فرد می تواند به راحتی در کلاس ورزش یوگا و همچنین ایروبیک این نوع قمقمه را با خود حمل کند. برای حفظ و نگهداری بهتر و بیشتر از قمقمه شیشه ای توصیه می شود تا از یک جلد محافظ برای این نوع قمقمه استفاده شود.

قمقمه فلزی

وقتی صحبت از قمقمه های فلزی می شود، منظور قمقمه های آهنی نیست، بلکه برای ساخت این مدل قمقمه ها از فلز آلومینیوم استفاده می شود. آلومینیوم فلزی بسیار سبک وزن است و این باعث می شود که قمقمه زیاد سنگین نباشد؛ اما در کنار این مورد باید دانست که آلومینیوم در صورت نگه داری مایعات گرم سریعا واکنش داده و دیواره قمقمه را گرم خواهد کرد. از جمله معایب استفاده از این نوع قمقمه ها این است که در صورت وارد شدن هر گونه ضربه به دیواره قمقمه، ممکن است تو رفتگی ایجاد شود.

قمقمه های پلاستیکی

با استفاده از موادی از قبیل پلی اتیلن، پلی پروپلین، پلی استر و غیره قمقمه های پلاستیکی ساخته می شوند. این نوع قمقمه از دوام بسیار بالایی برخوردار می باشند؛ اما ممکن است در اثر ضربه و افتادن از دست ورزشکار ترک خورده و نشتی ایجاد کنند. این نوع قمقمه ها به دلیل جنس پلاستیکی خود در اثر نگه داشتن مایعات گرم، مزه مایعات را تغییر خواهند داد. اگر قمقمه پلاستیکی از جنس پلاستیک های گیاهی باشند برای محیط زیست و بدن انسان مضر نمی باشند؛ اما در صورت استفاده از پلاستیک نامرغوب می توان به سرطان زایی این نوع قمقمه ها اشاره کرد.

اسپرت کالا، وب سایتی معتبر برای خرید قمقمه ورزشی

برای خرید وسایل ورزشی مانند قمقمه ورزشی می توان به وب سایت های معتبری نظیر اسپرت کالا مراجعه کرد. قمقمه ورزشی در اسپرت کالا موجود می باشد. برند های ورزشی اسپرت کالا با ارائه وسایل ورزشی ساخته شده از متریال با کیفیت قابل رقابت با برند های روز اروپایی می باشند.

دسته‌بندی