قوانین و مقررات

اسپرت کالا یک فروشگاه اینترنتی می‌باشد که مشتریان می‌توانند در آن اقدام به خرید کالاهای ورزشی و پزشکی ورزشی نمایند. قوانین فروشگاه اینترنتی اسپرت کالا که به منظور شفافیت و حفظ حقوق خریدار و فروشنده می‌باشد در ادامه بیان شده و رعایت آن از سوی هر دو طرف  الزامی‌می‌باشد.

قوانین عمومی

کلیه قوانین، فرایند‌ها و رویه‌های فروشگاه اینترنتی اسپرت کالا منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین تجارت الکترونیک و حمایت از حقوق مصرف کننده می‌باشد و عضویت در سایت از سوی مشتری به منزله آگاهی و پذیرش قوانین اسپرت کالا می‌باشد و مشتری موظف به رعایت قوانین مذکور می‌باشد. چنانچه قوانین، رویه‌ها و خدمات اسپرت کالا تغییر نماید در همین صفحه اطلاعات آن بروزرسانی خواهد شد و مادامی ‌که مشتری از خدمات اسپرت کالا استفاده می‌نماید به منزله پذیرش کامل این تغییرات از سوی وی می‌باشد و حق هرگونه اعتراض نسبت به آن را از خود سلب می‌نماید.

کاربر و مشتری

کاربر به شخصی اطلاق می‌شود که در سایت اسپرت کالا ثبت نام نماید و مشتری به کاربری اطلاق می‌شود که اقدام به ثبت سفارش در فروشگاه اینترنتی اسپرت کالا می‌نماید. ثبت اطلاعات در حساب کاربری توسط کاربر به منزله تایید صحت اطلاعات از سوی کاربر می‌باشد. (راهنمای ثبت‌نام)

شرایط ثبت سفارش

در اسپرت کالا تلاش بر آن است که اطلاعات و مشخصات کالا به بهترین شکل در اختیار کاربران قرار گیرد تا انتخاب بهتری داشته باشند اما باید توجه داشته باشید در هنگام انتخاب کالا کاربر باید به تمام مشخصات کالا دقت نماید و سپس اقدام به ثبت سفارش نماید. مسئولیت انتخاب کالا به صورت کالا بر عهده کاربر می‌باشد و اسپرت کالا هیچ مسئولیتی درباره انتخاب کاربر نخواهد داشت.

روز کاری

روز‌های کاری اسپرت کالا شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 الی 17:00 و پنجشنبه‌ها از ساعت 9:00 الی 13:00 می‌باشد.منظور از روزکاری، روزهای کاری غیر تعطیل مطرح در تقویم رسمی‌ جمهوری اسلامی ایران است و هر گونه تغییرات به وجود آمده در این روزها باید از طریق رسانه‌های عمومی‌ به اطلاع عموم رسیده باشد. منظور از زمان ارسال تاریخ و بازه ساعتی است که در ثبت نهایی سفارش و در فاکتور دیجیتال شما ثبت میگردد.

شرایط تحویل و ارائه کالا

چک کردن مرسوله

مشتری موظف است در هنگام دریافت سفارش در حضور پیک سطح شهر و مامور پست اقلام سفارش را با فاکتور سفارش چک نماید و از صحیح و سالم بودن کالا مطمئن شود و پس از تایید موارد ذکر شده، سفارش خود را تحویل گیرد. بدیهی است امضاء و تائید شما به مامور پست یا پیک سطح شهر به منزله دریافت سفارش کالاهای سفارش به صورت کامل و سالم تلقی میگردد و پس از آن فروشگاه اینترنتی اسپرت کالا هیچگونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت. و حق هرگونه اعتراض و شکایت را از خود نسبت به تعداد اقلام سفارش و سلامت کالا سلب می‌نماید. ضمنا توجه فرمایید بسته پستی ارسالی نباید مخدوش باشد.

قوانین و محدودیت‌های بهداشتی

از آنجا که تمام محصولات تابع ضوابط و قوانین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هستند بعد از باز شدن درب محصول و یا لفاف پلاستیکی آن یا مخدوش شدن پلمپ‌های نصب شده بر روی محصول به هیچ عنوان محصول مرجوع و یا تعویض نمی‌شود.

راهنمای بازگشت کالا و لغو سفارش

ضمانت بازگشت 3 روزه کالا یکی از خدماتی می‌باشد که اسپرت کالا رو برای رفاه حال مشتریان خود در صورتی که کالا به صورت نو باشد در نظر گرفته است.

شرایط عمومی‌ بازگشت کالا

مشتری موظف است در هنگام دریافت کالا از پیک اسپرت کالا یا مامور پست بسته خود را از نظر ظاهری بررسی نماید و در صورت وجود آسیب فیزیکی از دریافت بسته خودداری نماید، همچنین مشتری موظف است در حضور مامور پست یا اسپرت کالا محتویات سفارش خود را با فاکتور تطابق داده و در صورت تفاوت تعداد کالای ارسال شده با فاکتور از دریافت آن خود داری نمایند.

هرگونه دخل و تصرف در کالا، اعم از استفاده، مخدوش کردن یا باز کردن پلمپ، پاره شدن لیبل مانع از امکان انصراف از خرید یا بازگشت کالا می‌شود. لذا قبل از باز کردن و استفاده از محصول به تاریخ انقضا، تطابق کالا با سفارش و سایر موارد که منجر به لغو سفارش می‌شود توجه فرمایید.

پس از دریافت کالا توسط انبار، بخش کنترل کیفیت مورد اعلام شده توسط مشتری را مورد بررسی قرار می‌دهد در صورت صحت کالا تعویض یا وجه آن عودت داده می‌شود در غیر این صورت کالا مجددا برای مشتری ارسال خواهد شد.

توجه داشته باشید هرگونه هزینه و تبعات در صورت بازگشت کالا بدون اطلاع رسانی و هماهنگی با پشتیبانی اسپرت کالا و بررسی ایشان بر عهده مشتری می‌باشد.

درچه حالتی می‌توانیم از ضمانت بازگشت کالا استفاده نماییم؟

-وجود ایراد در کالای دریافت شده

در صورت وجود هرگونه ایراد در کالای دریافت شده، مشتریان عزیز حداکثر 24 ساعت (یک روز کاری پس از دریافت کالا) باید مورد را به تیم پشتیبانی اسپرت کالا اطلاع دهند. تیم پشتیبانی اسپرت کالا پس از بررسی مورد اعلام شده از سمت مشتریان راهنمایی‌های لازم را جهت عودت یا تعویض کالا انجام می‌دهند.

-مغایرت کالای دریافت شده با سفارش

درصورت مغایرت کالای دریافت شده با اطلاعات مندرج در سایت مشتری 48 ساعت (دو روزکاری) پس از دریافت کالا مهلت دارد تا مورد را به اطلاع تیم پشتیبانی برساند. پس از اعلام بررسی‌های اولیه توسط پشتیبانی اسپرت کالا انجام می‌گردد و راهنمایی‌های لازم جهت بازگشت و عودت کالا توسط ایشان صورت می‌گیرد.

-انصراف از خرید و عودت کالا

درخواست انصراف از خرید فقط تا 3 روز پس از دریافت سفارش توسط مشتری امکان پذیر می‌باشد. پس از آن به هیچ وجه امکان انصراف از سفارش و عودت کالا وجود نخواهد داشت. در صورت انصراف از خرید کل سفارش، باید محصولات در بسته بندی اسپرت کالا و به همراه فاکتور و هدایا (ساشه‌ها) عودت داده شود (تحویل پست یا مامور ارسال شوند)، در غیر اینصورت امکان عودت و بازگشت کالا امکان پذیر نمی‌باشد.

-هزینه بازگشت کالا

در صورتی که کالا دچار ایراد بود یا با اطلاعات مندرج در سایت تطابق نداشت هزینه عودت کالا بر عهده اسپرت کالا می‌باشد، بنابراین پس از بازگشت کالا به اسپرت کالا باید تصویر برگه پستی یا فاکتور پیک را از طریق واتس اپ برای پشتیبانی اسپرت کالا ارسال نمایید؛ در صورت عدم داشتن فاکتور پستی یا پیک امکان عودت هزینه ارسال وجود نخواهد داشت.

در صورت انصراف از خرید که شامل هیچ کدام از موارد فوق نباشد، هزینه عودت کالا بر عهده مشتری می‌باشد.

شرایط عودت وجه

3 تا 5 روز کاری پس از دریافت کالا توسط انبار و بررسی موارد اعلام شده از سمت مشتری، عودت وجه به حساب مشتری صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید برای انجام عودت وجه حتما باید شماره کارت خود را در قسمت پروفایل وارد نمایید و شماره کارت باید با نام سفارش دهنده کالا مطابقت داشته باشد.

راه‌های ارتباط با پشتیبانی اسپرت کالا

تماس با پشتیبانی و امور مشتریان: 88430008-021

ساعات کاری پشتیبانی اسپرت کالا از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 الی 17:00 و روزهای پنج شنبه 9:00 الی 13:00 می باشد.

مشاوره رایگان

وب سایت اسپرت کالا برای مشتریان خود امکان مشاوره آنلاین و تلفنی را فراهم آورده است. باید توجه داشته باشید که پیشنهاد‌های مطرح شده از سوی مشاور به هیچ عنوان در شرایط تصمیم شما برای انتخاب تغییر ایجاد نمی‌کند و انتخاب شما ملاک عمل و پرداخت و تحویل اجناس است.

حفظ حریم خصوصی

هدف اسپرت کالا حفظ و حراست از اطلاعات و حریم شخصی کاربران و مشتریان خود می‌باشد و در این راستا می‌کوشد. به همین منظور اسپرت کالا برای ارائه خدمات خود (خرید، نظرات، مطالب کاربران و ...) نیز به اطلاعاتی از مشتری دارد که در فرم ثبت نام و پروفایل باید آن‌ها را تکمیل نماید. این اطلاعات در دیتا بیس اسپرت کالا ذخیره می‌شود که موارد امنیتی برای حفاظت از آن توسط اسپرت کالا صورت می‌گیرد. اسپرت کالا اطلاعات شخصی کاربر را محرمانه می‌داند و این اطلاعات را به شخص و سازمان دیگری منتقل نمی‌کند مگر در مواردی که با دستور قضایی یا اداری طبق قوانین جمهوری اسلامی‌ ایران موظف به ارائه ان به فرد، سازمان یا نهاد دیگری باشد. کاربران باید توجه داشته باشند اطلاعات هویتی ثبت شده در نام گیرنده سفارش نظیر نام، شماره تماس و آدرس هر مرسوله به همراه آن در اختیار شرکت پست جمهوری اسلامی‌ ایران و شرکت‌های طرف قراداد ارسال مرسولات به منظور ارسال سفارش قرار می‌گیرد. اسپرت کالا در راستای قوانین خود این اختیار و اجازه را دارد تا نظرات و پست‌های ارسالی از سمت کاربران را ویرایش و حذف نماید و چنانچه مطالب و نظرات ارسالی کاربران مشمول مصادیق مجرمانه باشد، اسپرت کالا این اجازه را دارد تا با استفاده از اطلاعات ثبت شده توسط کاربر پیگیری قانونی نسبت به آن انجام دهد. اطلاعات مندرج در پروفایل‌های شخصی اسپرت کالا که از سوی مشتری در این سایت به ثبت ‌میرسد نزد وب‌سایت امانت حساب می‌شود و وب سایت تمامی‌قوانین مربوط به راز داری را برای آن مترتب می‌داند. وب‌سایت به هیچ وجه مجاز به انتشار، خرید و فروش و در اختیار قرار دادن این اطلاعات به غیر را ندارد. تنها به درخواست دستگاه‌های قانونی وب سایت مجاز است اطلاعات مشتریان خود را به دستگاه‌های ذی‌صلاح ارائه کند.

1- طبق آیین‌نامه اجرایی مواد 38 و 42 قانون تجارت الکترونیکی (مصوب سال 1388)، مصرف‌کننده در موارد زیر به علت شرایط خاص کالا و خدمات، فاقد حق انصراف است:

2-کالا یا خدماتی که قیمت آن‌ها توسط نوسانات بازارهای مالی تعیین می‌شود و خارج از اختیار تامین‌کننده است.

3-درج هر گونه مطلب که بر اساس قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران، مشمول عنوان جرم شود، ممنوع است.

4- کاربر ملزم به رعایت قوانین بین المللی در رابطه با استفاده از شبکه جهانی اینترنت است.

5- اعضاء مجاز به درج اطلاعات محرمانه مملکتی، اطلاعات محرمانه اشخاص دیگر، مطالب نفرت‌آمیز، محتوای غیر اخلاقی و غیر قانونی بر روی اسپرت کالا نیستند.

6- اسپرت کالا می‌تواند در صورت تخلف کاربر از قوانین، عضویت او را بدون اطلاع قبلی لغو کند. اسپرت کالا خود را ملزم به توضیح درباره علت لغو عضویت کاربر نمی‌داند.