وزنه مچ دست و پا

کمی صبر کنید...
ترتیب نمایش:


وزنه مچ دست و پا

به جز استفاده از دمبل ها و وزنه زدن که به منظور تقویت عضلات و اندام های بدن نظیر دست و پا انجام می شوند، می توان از راه دیگری نیز برای تقویت دست و پا استفاده کرد. منظور از راه دیگر استفاده از وزنه مچ دست و پا می باشد. این وزنه ها دامنه بسیار گسترده ای از ورزش های متنوع را پوشش می دهند و ورزشکار می تواند حرکات متفاوتی را با این وزنه ها انجام دهند. این وزنه ها از پارچه های محکم و به شکل مچ بند و یا پا بند تهیه می شوند و به دور پا و مچ دست بسته می شوند. در داخل این وسیله شن ریخته تا در وزن های مختلف سنگین شوند. برای اینکه شن از داخل وزنه دست و پا بیرون نیاید از یک پارچه نانویی برای پوشش اطراف این وزنه ها استفاده می شود. افراد و ورزشکارانی که مچ دست و پای ضعیف دارند، می توانند برای تقویت دست  و پای خود از این وسیله استفاده نمایند.

زیر و بم وزنه مچ دست و پا

استفاده از وزنه دست و پا صرفا به منظور تقویت مچ دست و پا نیست، بلکه این وسیله می تواند عضلات فرعی نظیر کمربند شانه ای را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این وزنه ها را می توان حین انجام حرکاتی نظیر کیک بک، اسکوات، لیفت از کنار، دوچرخه به صورت خوابیده، کرانچ، ساید کیک و غیره مورد استفاده قرار داد. البته وزنه های مچ دست و پا در جنس ها، سایز ها و وزن های مختلفی وجود دارد. ورزشکار باید دقت داشته باشد که وزنه را محکم به دور مچ پا و دست ببندد که از باز شدن و افتادن آن جلوگیری نماید. همچنین هر ورزشکار باید متناسب با وزن خود نسبت به بستن وزنه مچ دست و پا اقدام کند. به عبارت دیگر  استفاده از وزنه سنگین تر از وزن ورزشکار مجاز نمی باشد.

فوائد استفاده از وزنه های مچ دست و پا

ورزشکاری که از وزنه های مچ دست و پا استفاده می کند، در حین استفاده از این وزنه ها به طور مداوم در حال حفظ تعادل خود خواهد بود، بنابراین تعادل بدن افزایش می یابد. همچنین استفاده از وزنه ها عضلات دست و پا را تقویت کرده و به نوعی به آن ها فرم خاصی می دهد. در کنار موارد مطرح شده استفاده از این وسیله به افزایش مقاومت بدن، چربی سوزی در بالا تنه و پایین تنه، تقویت و بهبود عملکرد سیستم تنفسی، تقویت عضلات مرکزی و غیره نیز بسیار کمک می کند.

اسپرت کالا وب سایتی معتبر برای خرید وزنه مچ دست و پا

وزنه مچ دست و پا وسیله ورزشی حساسی است که نمی توان ان را از هر وب سایت و یا هر برندی تهیه کرد. اسپرت کالا وب سایتی معتبر برای خرید این وسیله می باشد. در اسپرت کالا وزنه مچ دست و پا قابل تنظیم تا وزن 5/2 کیلو گرم وزنه مچ دست و پا یک و سه کیلویی از برند Agilinex و همین طور وزنه های مچ دست و پا از برند Theraband موجود می باشد. برند Agilinex و برند  Theraband با ارائه محصولات با کیفیت ساخته شده از بهترین متریال ورزشی قابل مقایسه با برند های روز اروپایی می باشند.

دسته‌بندی