کنزیوتیپ

کمی صبر کنید...
ترتیب نمایش:


کنزیوتیپ

تاکنون ورزشکاران حرفه ای بسیاری مشاهده شده اند که بر بدن خود چسب های رنگارنگی را چسبانده اند. بسیاری از افراد نمی دانند که این چسب ها چیستند و یا چه کاربردی دارند. به این نوار های رنگی کنزیوتیپ گفته می شود. نوار کنزیوتیپ که یک نوع نوار کشی است نامی است که بر این چسب های رنگارنگ اطلاق می شود. در واقع اگر آسیب فیزیکی بر بدن ورزشکار ایجاد شود، این نوار ها که دارای یک چسب اکرلیک هستند، بر روی بدن ورزشکار چسبانده می شوند. برای اولین بار در سال 1970 این نوار ها توسط دکتر کنزو کیسی که یک پزشک آلمانی بود معرفی شدند. این نوار ها تا 140 درصد بیشتر از اندازه خود کشسانی دارند و در نهایت همانند بانداج یا سایر وسایل پزشکی حرکت عضو را محدود نمی کنند، بلکه اجازه می دهند تا عضو در دامنه و مقیاس بزرگ تری حرکت نماید. همچنین این نوار ها نسبت به سایر وسایل طبی از طول عمر بالاتری نیز برخوردار هستند. اگر کمی دقت شود، در واقع سعی شده است که با تقلید از خاصیت کشیدگی پوست، این نوع نوار ها تهیه شوند.

کنزیو تیپ

بررسی عملکرد نوار کنزیوتیپ

نکته بسیار مهم این است که نوار کنزیوتیپ دقیقا چه عملکردی دارد. عملکرد نوار کنزیوتیپ به این صورت است که ابتدا این نوار بر روی پوست بدن ورزشکار می چسبد. پس از چسبیدن نوار کنزیوتیپ بر روی پوست، پوست از روی اندام کمی بلند شده و در نتیجه یک فضای خالی ایجاد می شود. فضای خالی ایجاد شده به افزایش جریان خون کمک کرده و در نتیجه افزایش جریان خون می تواند به پاک سازی مایع لنفاوی بدن کمک کرده در نتیجه التهاب و قرمزی را سریعا کاهش دهد. در پاره ای از موارد از این نوارهای کنزیوتیپ به منظور کاهش درد نیز استفاده شده است. البته طریقه مصرف این نوار ها بسیار حائز اهمیت می باشد. در صورت استفاده به طریقه صحیح از نوار کنزیوتیپ می تواند درد های التهابی موجود در تاندون و ماهیچه را بهبود بخشند و از این طریق عملکرد ورزشکار حین انجام تمرینات ورزشی را بهبود بخشد. در کنار این موارد، نوار های کنزیوتیپ دارای موادی هستند که باید در نقاط مخصوص به خود چسبانده شوند تا علاوه بر کاهش درد آن ناحیه، مقاومت آن ناحیه در مقابل فشار ها و ضربات خارجی را نیز بالا ببرند.

نوار کنزیوتیپ را در کدام مناطق می توان نصب کرد؟

درست است که نوار های کنزیوتیپ برای تمامی نقاط بدن طراحی شده اند؛ اما اگر کمی جزئی تر به قضیه نگاه شود، می توان گفت که این نوار ها بیشتر برای کف پا، ساق پا، زانو، کشیدگی های ران، گردن، کمر، شانه و دست ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اسپرت کالا، وب سایتی معتبر و آماده ارائه کنزیوتیپ به ورزشکاران گرامی

فروشگاه ورزشی آنلاین اسپرت کالا یکی از وب سایت های معتبر در زمینه فروش نوار کنزیوتیپ می باشد. در وب سایت اسپرت کالا نوار کنزیوتیپ متعلق به برند های معتبر موجود می باشد. وسایل ورزشی اسپرت کالا ساخته شده از متریال با کیفیت، قابل مقایسه با برند های روز اروپایی خواهند بود.